1 Haziran 2012 Cuma

Dalga Kıran





Çocukken dalgalarla bir oyun oynardım. Gelen her dalgaya atlar, beni geçmesini engellemeye çalışırdım. Dalgaları durduramadığımı fark ettiğim gün, oyunumu "dimdik ayakta durabilme" oyununa dönüştürdüm, dalgaların beni yıkamadığı her an ben kazandım.

Hayatımız bazen gün batımındaki kadar huzurlu ve sakin, bazen dev dalgalar getiren fırtınalarla dolu.  Dalgalar hayatta her zaman vardır, onları yok edemezsiniz ama her biriniz, öz benliklerinizle dimdik ayakta durabilirsiniz. Tam olduğunuz gibi, içinizde huzur ve kendinizden emin. "Dalgalanmak" sözü de buradan türememiş mi zaten? Hayat koca bir okyanus, dalgalanır da, çalkalanır da. Bazen bunlarla boğuşursun, bazen su üstüne ağırlıksız yatarsın, bazen derinlere, iç dünyana dalarsın, orada yaşamını tehdit eden köpekbalığı da görebilirsin, benzersiz güzellikler de. Dalgaların varlığını kabul etmeli ve bunu bir oyuna dönüştürmeli. Ama "Dalga Kıranlar" olmalı, dalgalara kendini vurup, parçalayanlar değil. Herkes önce kendi içinde güçlü ve huzurlu olduğu sürece, nice fırtınalar kopar etrafınızda ama size çarpar kırılır !  Arkanıza geçmez, çoluğunuzu çocuğunuzu,ailenizi ve sevdiklerinizi etkilemez.

Bugün bir anlamda ülkemin içinde bulunduğu ortam da fırtınalı bir okyanus. Suni dalgalar arasında aslında aynı denizde yüzmekte olan "ötekileştirilmiş" dubalara çarpar buluyorum kendimi, bizzat ben de her dubalaştığımda. Tam da dalganın işine gelen bir durum değil mi bu? Kimsenin öz benliğimi yıpratmaya, beni ben yapan değerleri değiştirmeye hakkı olamaz. Ben izin vermediğim sürece olamaz ! Çocukken ne güzel yapmış ve dalgaların oyununa iyi ki gelmemişim. Demek bazen hakikaten çocukken daha saf ve net görebiliyoruz hayatı, kafamız henüz bulanmamış,bulandırılmamış olduğundan sanırım. 

Ben de öyle yapıyorum artık, dalgayla dalga geçmek gibi... 
Bakın Orhan Veli ne güzel anlatmış tam yerine denk geldi, 
Koyayım da manzara olsun bari !

----------------------
Öyle bir yerde olmalıyım ki,
Ne karpuz kabuğu gibi,
Ne ışık, ne sis, ne buğu gibi...
İnsan gibi.

Müşfik Kenter'in sesinden, "Dalga" Şiiri:





1 yorum:

  1. BU GÜZEL YAZININ DEVAMINI BEKLİYORUZ ;) ADIM OLUP HER YAZIN HER HİKAYEN BİR KİTABA DOĞRU GİTSİN HATTA KOŞSUN... :)

    YanıtlaSil